Honda beseft cruciale rol in Canada: "Motorafstelling lastig te vinden"

"Nadat alle vier onze auto's WK-punten scoorden in Monaco, zijn we nu even weg uit Europa en in Canada. Het Circuit Gilles Villeneuve daar bevat lange rechte hogesnelheidsstukken en langzame, krappe bochten. Het circuit beloont veel vermogen, dus de prestaties van de krachtbron zijn erg belangrijk", aldus Toyoharu Tanabe in een vooruitblik op de komende Formule 1-race van Honda.De sportief directeur van Honda Racing F1 - die overigens met plezier terugdenkt aan zijn rol als race-engineer tijdens de Grand Prix van Canada in 1992, waarin Gerhard Berger won met McLaren-Honda - verwacht dan ook een serieuze uitdaging. Honda is immers verantwoordelijk voor de aandrijving van de Red Bull-auto's van Max Verstappen em Pierre Gasly, maar ook de Toro Rosso's van Daniil Kvyat en Alexander Albon. "Het heftige remmen betekent veel opladen van de batterijen, al is het lastig een goede motorafstelling te vinden die de elektrokracht het best verdeeld op dit circuit met de vele snelle gedeeltes. Het is bemoedigend dat onze auto's het zo goed deden in Spanje en Monaco, banen met verschillende karakteristieken. Montreal bevat echter heel andere eigenschappen", besluit Tanabe.

Top Headlines

Oudere Top Headlines