F1-techniek in Montréal | Red Bull experimenteert met vleugeltjes bij neus Verstappen
In de rubriek F1-techniek houdt F1Maximaal per Grand Prix bij welke snufjes de teams ditmaal hebben gevonden om de auto zo goed mogelijk te laten werken op dit circuit. Ditmaal gaat het om de aerodynamische uitvindingen voor de Grand Prix van Canada .
Red Bull zet vleugeltjes bij neus van Verstappen
Red Bull heeft twee kleine vleugeltjes vlak achter de voorvleugel van Max Verstapen geplaatst. Doorgaans is op de eerste testdag het circuit vies, omdat het in een natuurgebied ligt. Dit geeft de Oostenrijkse renstal de mogelijkheid om Verstappen en zijn teamgenoot te vergelijken. Pierre Gasly rijdt zonder de vleugeltjes. Auto-Motor-und-Sport deelde een vergelijking tussen de twee auto's. De foto vind je hier .
Wederom nieuwe achterplaten voor Renault
Renault komt in Montréal aan met nieuwe achterplaten. En dat is niet voor het eerst dit seizoen. Voor de derde keer heeft het team de achterplaten vervangen.
Nuevas pletinas laterales en el ala posterior del Renault. Es la tercera versión de la temporada. New rear endplates for Renault. It is the third version of the season. pic.twitter.com/0f6EvjsWdv
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 6 juni 2019
Nieuwe bargeboards voor Toro Rosso
De wagens van Toro Rosso zijn in Canada voorzien van nieuwe bargeboards. Er zijn zes nieuwe verticale elementen toegevoegd.
Nuevos bargeboards para Toro Rosso con 6 nuevos elementos verticales. New bargeboards for Toro Rosso with 6 new vertical elements. pic.twitter.com/YehhmEa39m
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 6 juni 2019
Een nieuwe vloer voor McLaren
Niet alleen de nieuwe spiegels glimmen in de zon bij McLaren. De renstal waarover teambaas Zac Brown tegenwoordig zeer tevreden is monteert een nieuwe vloer op de bolides.
#AMuS - In addition to the new mirrors. McLaren will have a new floor this weekend pic.twitter.com/1Zxb1NAwub
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) 6 juni 2019
Neusoperatie bij Red Bull
Vertical deflectors en een gesloten neus. Hoewel de meeste teams, net als in Monaco, met een gesloten neus zullen rijden zien we bij Red Bull kleine aerodynamische aanpassingen bij de S-duct. De luchstroom bovenop de neus moet zo meer naar buiten gestuwd worden.
#AMuS - New Red Bull winglets on the side of the S-duct - similar to what Mercedes has. pic.twitter.com/oEdBfsPvmb
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) 6 juni 2019
Red Bull se apunta a la moda de los deflectores en la zona de salida de conducto S. Mantienen ala delantera cerrada de Mónaco Red Bull fits also vertical deflectors at the exit of the S duct. They keep closed front nose from Mónaco. pic.twitter.com/UATdjczeid
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 6 juni 2019
Nieuwe spiegels bij McLaren
De eerste technische update voor de Grand Prix van Canada is misschien niet heel spannend, maar het is wel het vermelden waard. McLaren zal in Montréal rijden met nieuwe zijspiegels.
McLaren estrena espejos en Canadá. Muy parecidos a los q montó Mercedes en Barcelona y q no llegaron a correr. McLaren with new mirrors in Canada. Very similar to the ones Mercedes had in Barcelona and did not race. pic.twitter.com/EdqEpNmKji
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 5 juni 2019