Max op P2 na de vrijdag in Bahrein: 'Het is wat het is'


Max Verstappen heeft de tweede vrije training, in aanloop naar de Sakhir Grand Prix, als tweede afgesloten. George Russell sloot de dag in zijn Mercedes af met de snelste tijd. Op het Bahrein International Circuit reed Sergio Perez in zijn Racing Point de derde tijd. De Renault van Esteban Ocon en Max’ teamgenoot bij Aston Martin Red Bull Racing, Alexander Albon, completeren de top vijf.

“Wat de balans aangaat hebben we de optimale setup nog niet gevonden”, laat Max meteen na de tweede vrije training in Bahrein weten. “Vooral in de korte run komen we iets te kort. De lange run zag er niet verkeerd uit, maar ook daar kunnen we het beter doen.”

Max vervolgt: “We hadden onderstuur, overstuur, en tractieproblemen, er zijn een paar dingen om naar te kijken. Het is niet de meest spannende baan om eerlijk te zijn. Vanwege de korte baan staat de radio constant aan, pas op hier, verkeer daar, en dat is niet wat je wil. Vooral in de tweede sector die bijna blind is in de bochten is het best gevaarlijk. Maar het is wat het is.”

“Ik heb een paar auto’s proberen te volgen, de langzamere auto’s zijn gemakkelijk te passeren maar zodra je auto’s probeert te volgen die binnen drie tienden van jouw snelheid rijden wordt het lastig om eraan voorbij te komen.”

Vooruitblikkend op de rest van het weekend laat Max weten: “Valtteri zijn tijd werd afgenomen maar we liggen drie en een halve tiende achter en dat is een behoorlijke achterstand. We zullen nog wat moeten vinden als we richting de kwalificatie gaan. En voor de race zullen we nog meer moeten verbeteren om competitief te zijn. ”

“Wat de balans aangaat hebben we de optimale setup nog niet gevonden”, laat Max meteen na de tweede vrije training in Bahrein weten. “Vooral in de korte run komen we iets te kort. De lange run zag er niet verkeerd uit, maar ook daar kunnen we het beter doen.”

Max vervolgt: “We hadden onderstuur, overstuur, en tractieproblemen, er zijn een paar dingen om naar te kijken. Het is niet de meest spannende baan om eerlijk te zijn. Vanwege de korte baan staat de radio constant aan, pas op hier, verkeer daar, en dat is niet wat je wil. Vooral in de tweede sector die bijna blind is in de bochten is het best gevaarlijk. Maar het is wat het is.”

“Ik heb een paar auto’s proberen te volgen, de langzamere auto’s zijn gemakkelijk te passeren maar zodra je auto’s probeert te volgen die binnen drie tienden van jouw snelheid rijden wordt het lastig om eraan voorbij te komen.”

Vooruitblikkend op de rest van het weekend laat Max weten: “We liggen drie en een halve tiende achter Valtteri en dat is een behoorlijke achterstand. We zullen nog wat moeten vinden als we richting de kwalificatie gaan. En voor de race zullen we nog meer moeten verbeteren om competitief te zijn.”

Top Headlines

Oudere Top Headlines