Fernando Alonso doet een boekje open over het samenwerken met Lewis Hamilton
Renault-coureur Fernando Alonso keert in 2021 weer terug op de Formule 1-grid, nadat hij afscheid nam in 2018. In aanloop naar zijn terugkeer heeft hij een gesprek gehad met het Britse WTF1 , waarin hij openbaarde hoe het was om de teamgenoot te zijn van Lewis Hamilton.
In 2007 werd Fernando Alonso getekend door McLaren, waarna ook rookie Lewis Hamilton voor het Britse team ging rijden. De twee hadden vanaf het eerste moment een moeilijke verstandhouding, wat gedurende het jaar alsmaar escaleerde.
Tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Hongarije kwam dit tot een hoogtepunt. Met nog een paar minuten op de klok kwamen Alonso en Hamilton beiden binnen voor een bandenwissel, waarna Alonso lang op zijn plek bleef staan. Zo lang zelfs, dat Hamilton nét geen tijd meer had om een volle ronde te rijden en dus geen gooi kon doen naar pole position.
Alonso kreeg voor dit incident een gridstraf van vijf plekken, waar hij tot op de dag van vandaag niks van snapt. Hij noemt het zelf ‘één van de meest onterechte straffen ooit’.
“In Hongarije kreeg ik één van de meest onterechte straffen ooit en ik had meerdere malen problemen met mijn versnellingsbak dat seizoen. Geluk speelde bij hem dus ook wel een rol” , zo meent Alonso, die werd verslagen door Hamilton dat jaar.
Maar niet alleen de FIA was tegen Alonso dat jaar. Volgens de Spanjaard was er binnen het team ook wat meer liefde voor Hamilton dan voor hem, zo meent hij te herinneren.
“Ik moest mijn rijstijl ineens aanpassen, iets waar ik nooit publiekelijk over heb gesproken, omdat dat onrust zou veroorzaken. Maar het heeft zeker wel een rol gespeeld”, aldus de tweevoudig wereldkampioen.
Het bericht Fernando Alonso doet een boekje open over het samenwerken met Lewis Hamilton verscheen eerst op GP33 .
In 2007 werd Fernando Alonso getekend door McLaren, waarna ook rookie Lewis Hamilton voor het Britse team ging rijden. De twee hadden vanaf het eerste moment een moeilijke verstandhouding, wat gedurende het jaar alsmaar escaleerde.
Tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Hongarije kwam dit tot een hoogtepunt. Met nog een paar minuten op de klok kwamen Alonso en Hamilton beiden binnen voor een bandenwissel, waarna Alonso lang op zijn plek bleef staan. Zo lang zelfs, dat Hamilton nét geen tijd meer had om een volle ronde te rijden en dus geen gooi kon doen naar pole position.
Alonso kreeg voor dit incident een gridstraf van vijf plekken, waar hij tot op de dag van vandaag niks van snapt. Hij noemt het zelf ‘één van de meest onterechte straffen ooit’.
“In Hongarije kreeg ik één van de meest onterechte straffen ooit en ik had meerdere malen problemen met mijn versnellingsbak dat seizoen. Geluk speelde bij hem dus ook wel een rol” , zo meent Alonso, die werd verslagen door Hamilton dat jaar.
Maar niet alleen de FIA was tegen Alonso dat jaar. Volgens de Spanjaard was er binnen het team ook wat meer liefde voor Hamilton dan voor hem, zo meent hij te herinneren.
“Ik moest mijn rijstijl ineens aanpassen, iets waar ik nooit publiekelijk over heb gesproken, omdat dat onrust zou veroorzaken. Maar het heeft zeker wel een rol gespeeld”, aldus de tweevoudig wereldkampioen.
Het bericht Fernando Alonso doet een boekje open over het samenwerken met Lewis Hamilton verscheen eerst op GP33 .