Red Bull over windtunnel-problemen: ‘Niet op hetzelfde niveau als de concurrentie’

Red Bull Racing heeft al jaren de vervelende eigenschap dat het langzaam aan een jaar begint. Hierdoor kan Mercedes aan het begin van het seizoen een flink gat trekken, die daarna niet meer in te halen is. Aan het einde van een seizoen is Red Bull aangesloten bij Mercedes, maar dan is het al te laat.
In het tijdperk dat Red Bull nog met Renault-motoren uitkwam, werd de schuld vaak bij de Franse krachtbron gelegd. Maar Christian Horner erkent dat dat niet de enige boosdoener was van de slechte start aan een seizoen.
In Milton Keynes staat de Red Bull windtunnel, waar de nieuwe auto uitvoerig getest wordt en alle nieuwe onderdelen getest worden op het aerodynamische voordeel. Sinds een flinke tijd gaat daar vaak iets mis, voor de start van een seizoen. Zo ook in 2020.
“We hebben er al lang last van. Toen we de kampioenschappen binnenhaalden met Vettel, was dit ook al een probleem. We doen het niet met opzet, maar het gebeurt helaas” , zo begint Horner tegenover Auto Motor und Sport .
Een reden voor dit probleem probeert de Brit dicht bij huis te zoeken: “Het kan zijn dat wij meer informatie halen op de baan dan andere teams. Maar het is ook goed mogelijk dat onze windtunnel niet van hetzelfde niveau is als bij de concurrenten”, aldus de Red Bull-baas.
Het bericht Red Bull over windtunnel-problemen: ‘Niet op hetzelfde niveau als de concurrentie’ verscheen eerst op GP33 .

Top Headlines

Oudere Top Headlines