Ho-Pin Tung: ‘Bahrein is de laatste plek waar je differentieel problemen wil hebben’
Volgens Ho-Pin Tung, coureur in het WEC en analist bij Ziggo Sport, heeft de Grand Prix van Bahrein nog een keer teruggekeken. De Chinese Nederlander zag dat Verstappen last had van zijn differentieel, wat je in Bahrein zeker niet wilt hebben.
Tung is namelijk van mening dat het Bahrain International Circuit zelfs de laatste plek is waar je problemen met je ‘diff’ wil hebben. Dit zorgt er namelijk voor dat langere remzones en acceleratie lastiger worden, iets wat in in Bahrein veel voorkomt.
Op Twitter geeft Ho-Pin zijn analyse over de race in het Midden-Oosten, die op het nippertje werd gewonnen door Lewis Hamilton. Maar als Red Bull het probleem met het differentieel weet op te lossen, kan het seizoen heel mooi gaan worden!
2/4 Wiel met minste load (binnenste) draait sneller door, dit verhoogt temperatuur en dus slijtage, en in Bahrein is thermische banden degradatie sowieso al groot probleem. Daarom is track position daar extra belangrijk, achter iemand rijden verhoogt slijtage excessief. HAM reed — Ho-Pin Tung 董荷斌 (@hopintung) March 29, 2021
4/4 Merc was strategisch agressief maar kon omdat PER te ver was (2 vs VER). VER verplicht positie teruggeven en daardoor vuil op banden fataal, als banden oud zijn moeilijker weer schoon te krijgen. Dus op papier HAM banden 11 rondes ouder maar échte slijtage data weten we niet. — Ho-Pin Tung 董荷斌 (@hopintung) March 29, 2021
Het bericht Ho-Pin Tung: ‘Bahrein is de laatste plek waar je differentieel problemen wil hebben’ verscheen eerst op GP33 .
Tung is namelijk van mening dat het Bahrain International Circuit zelfs de laatste plek is waar je problemen met je ‘diff’ wil hebben. Dit zorgt er namelijk voor dat langere remzones en acceleratie lastiger worden, iets wat in in Bahrein veel voorkomt.
Op Twitter geeft Ho-Pin zijn analyse over de race in het Midden-Oosten, die op het nippertje werd gewonnen door Lewis Hamilton. Maar als Red Bull het probleem met het differentieel weet op te lossen, kan het seizoen heel mooi gaan worden!
2/4 Wiel met minste load (binnenste) draait sneller door, dit verhoogt temperatuur en dus slijtage, en in Bahrein is thermische banden degradatie sowieso al groot probleem. Daarom is track position daar extra belangrijk, achter iemand rijden verhoogt slijtage excessief. HAM reed — Ho-Pin Tung 董荷斌 (@hopintung) March 29, 2021
4/4 Merc was strategisch agressief maar kon omdat PER te ver was (2 vs VER). VER verplicht positie teruggeven en daardoor vuil op banden fataal, als banden oud zijn moeilijker weer schoon te krijgen. Dus op papier HAM banden 11 rondes ouder maar échte slijtage data weten we niet. — Ho-Pin Tung 董荷斌 (@hopintung) March 29, 2021
Het bericht Ho-Pin Tung: ‘Bahrein is de laatste plek waar je differentieel problemen wil hebben’ verscheen eerst op GP33 .