Nieuwe sponsor moet Mercedes voordeel geven ten opzichte van Red Bull en co

Mercedes en TeamViewer gaan samen kijken naar het inzetten van Augmented Reality tijdens de raceweekenden, waardoor problemen volgens het team sneller opgelost kunnen worden en er tegelijkertijd geld kan worden bespaard omdat minder personeel naar de races af zal hoeven reizen. Daardoor kan er weer meer geld in worden gezet voor de ontwikkeling van de wagen in een tijd waar het budgetplafond zwaar weegt op de mogelijkheden. De systemen die TeamViewer zal gaan leveren moeten ervoor zorgen dat het team op het circuit door middel van augmented reality live contact kan leggen met personeel uit de fabriek, dat vervolgens mee kan kijken. Je kent het concept misschien nog wel van de lancering van Williams, dat haar 2021-auto via een app met augmented reality wilde onthullen, zodat iedereen thuis de nieuwe bolide kon projecteren in zijn of haar eigen woonkamer. Dat ging echter niet door toen de app gehackt werd. Toto Wolff legt uit waarom Mercedes een samenwerking met de nieuwste partner is aangegaan. "Formule 1 is een sport die de wereld rondreist. Tegelijkertijd hebben we in de fabriek onze race support room. Daar zitten dertig mensen die de wagen in de gaten houden en in de windtunnel en simulator werken om onze prestaties op het circuit te verbeteren. Tegelijkertijd moeten we zeer technische onderdelen inspecteren, zoals de hydraulica en motoronderdelen", zo wordt hij geciteerd door Autosport . "Nu iedereen in de fabriek met behulp van TeamViewer en augmented reality op afstand toegang kan krijgen (tot de Mercedes-garage op het circuit, red.), zal dat ons een voorsprong geven op de concurrentie", zo oordeelt de teambaas, die ook andere voordelen ziet. "Door meer op afstand te werken kunnen we onze CO2-voetafdruk verkleinen en hoeven we minder mensen mee te nemen naar de races. Vanaf heden kunnen onze engineers op afstand net zo effectief werken als wanneer ze op het circuit zouden zijn."

Top Headlines

Oudere Top Headlines