Forse gridstraf dreigt voor Tsunoda na zware crash
In de kwalificatie ging Yuki Tsunoda hard achterwaarts de bandenstapels in, met een compleet verwoeste achterkant van zijn AlpaTauri AT02 tot gevolg. Er wachtte het team flink wat werk, aangezien men een compleet nieuwe motor en een compleet nieuwe versnellingsbak heeft geïnstalleerd. Van alle onderdelen van de motor waar men er hooguit twee of drie per seizoen mag verbruiken, te weten de ICE, turbo, CE, ES, MGU-H én MGU-K werden nieuwe exemplaren aangesproken. De ES (Energy Store) is de derde van het seizoen, terwijl er slechts twee gebruikt mogen worden. Ook de versnellingsbak is verwisseld, terwijl die zes opeenvolgende Grands Prix mee zou moeten gaan en dus heeft men ook die kwestie voorgedragen aan de stewards. Een dubbele gridstraf is waarschijnlijk, maar de echte pijn zit hem in het gegeven dat na nog geen twee GP's dergelijke gebruikslimieten al zijn overschreden. Immers, omdat Tsunoda zich door zijn crash niet wist te kwalificeren, moest hij de race sowieso al van achteraan aanvangen en doen de gridstraffen hem op korte termijn dus op geen enkele manier pijn.