Nordic Entertainment Group verzekert: ‘Prijs wordt aantrekkelijk en geen reclames tijdens F1’
Het Scandinavische Nordic Entertainment Group heeft de biedingsoorlog om de Formule 1-uitzendrechten in Nederland gewonnen. Ziggo Sport raakt de rechten, na negen jaar, kwijt aan NENT. Chris Woerts, de man die als eerste liet weten dat NENT de rechten overgenomen had, was er erg stellig in dat het om een betaalde service zou gaan.
Anders Jensen, CEO van de Nordic Entertainment Group(afgekort NENT), laat in gesprek met Motorsport.com weten dat dit inderdaad het geval gaat zijn. Maar de prijzen die men in Zweden betaalt: €45 euro per maand, zal lange na niet de prijs zijn die Nederlanders moeten aftikken. Volgens Jensen is de prijs die Viaplay gaat kosten in Nederland erg ‘aantrekkelijk’.
“We weten al een beetje wat we willen gaan vragen, maar dat houden we nog voor ons, vanwege de concurrentie. Dat de F1 nú al gratis te zien is in Nederland klopt niet, aangezien je eerst klant moet zijn om het te ontvangen, anders betaal je gewoon voor het pakket. Bij ons is de Formule 1 voor iedereen beschikbaar, ongeacht je provider. En de prijs die wij gaan vragen is zeer aantrekkelijk”, aldus Jensen.
Die €45 per maand voor de abonnees in Zweden moeten Nederlanders snel uit hun hoofd zetten. Men in dat land heeft namelijk een veel groter aanbod op Viaplay, het streaming platform van NENT.
“De prijzen zijn in Zweden totaal anders dan hier het geval zal zijn. Daar kost het inderdaad 45 euro per maand, maar dat is voor het totale pakket van Viaplay, met veel meer kampioenschappen dan we hier aanbieden. Het product daar is totaal niet te vergelijken met het product in Nederland” , zo gaat de Zweed verder.
Geen reclames tijdens F1-race
Er werd in Nederland gevreesd voor een situatie waarin reclames de overhand zouden krijgen in de Formule 1-uitzendingen. Op een aantal fora was te lezen dat Viaplay in Zweden namelijk erg veel advertenties had, maar Jensen ontkent dit onverbiddelijk. Volgens de CEO van NENT kunnen de Formule 1-liefhebbers gewoon naar hun geliefde sport blijven kijken, zonder reclames.
“We zijn een ad-free service. Tijdens je programma’s zijn er geen reclames. In de studio kunnen er nog reclames voorkomen, zoals dat nu ook het geval is, maar tijdens de race is dat bij ons een no-go.” Het bericht Nordic Entertainment Group verzekert: ‘Prijs wordt aantrekkelijk en geen reclames tijdens F1’ verscheen eerst op GP33 .
Anders Jensen, CEO van de Nordic Entertainment Group(afgekort NENT), laat in gesprek met Motorsport.com weten dat dit inderdaad het geval gaat zijn. Maar de prijzen die men in Zweden betaalt: €45 euro per maand, zal lange na niet de prijs zijn die Nederlanders moeten aftikken. Volgens Jensen is de prijs die Viaplay gaat kosten in Nederland erg ‘aantrekkelijk’.
“We weten al een beetje wat we willen gaan vragen, maar dat houden we nog voor ons, vanwege de concurrentie. Dat de F1 nú al gratis te zien is in Nederland klopt niet, aangezien je eerst klant moet zijn om het te ontvangen, anders betaal je gewoon voor het pakket. Bij ons is de Formule 1 voor iedereen beschikbaar, ongeacht je provider. En de prijs die wij gaan vragen is zeer aantrekkelijk”, aldus Jensen.
Die €45 per maand voor de abonnees in Zweden moeten Nederlanders snel uit hun hoofd zetten. Men in dat land heeft namelijk een veel groter aanbod op Viaplay, het streaming platform van NENT.
“De prijzen zijn in Zweden totaal anders dan hier het geval zal zijn. Daar kost het inderdaad 45 euro per maand, maar dat is voor het totale pakket van Viaplay, met veel meer kampioenschappen dan we hier aanbieden. Het product daar is totaal niet te vergelijken met het product in Nederland” , zo gaat de Zweed verder.
Geen reclames tijdens F1-race
Er werd in Nederland gevreesd voor een situatie waarin reclames de overhand zouden krijgen in de Formule 1-uitzendingen. Op een aantal fora was te lezen dat Viaplay in Zweden namelijk erg veel advertenties had, maar Jensen ontkent dit onverbiddelijk. Volgens de CEO van NENT kunnen de Formule 1-liefhebbers gewoon naar hun geliefde sport blijven kijken, zonder reclames.
“We zijn een ad-free service. Tijdens je programma’s zijn er geen reclames. In de studio kunnen er nog reclames voorkomen, zoals dat nu ook het geval is, maar tijdens de race is dat bij ons een no-go.” Het bericht Nordic Entertainment Group verzekert: ‘Prijs wordt aantrekkelijk en geen reclames tijdens F1’ verscheen eerst op GP33 .