Mogelijk voordeel voor Verstappen bij eventuele safety car in Frankrijk


De beste racestrategie voor de Franse Grand Prix is, theoretisch gezien, een één-stopper. Dat meldt Pirelli. De bandenleverancier van de Formule 1 legt de snelste bandenstrategie uit, die zou gelden als er geen safety cars voorkomen bij de race op Paul Ricard.
'De beste strategie voor de 53 ronden in Frankrijk is een één-stopper', wordt Pirelli geciteerd door  MotorsportWeek . 'Het beste is om te starten op de medium band, om vervolgens over te gaan op de harde band tussen ronde 22 en 27. Ook is een één-stopper mogelijk als men start op de zachte band, maar dan moet de pitstop plaatsvinden voor ronde 16.'
Een twee-stopper is volgens Pirelli geen ideaal plan. 'Die is een stuk langzamer. We verwachten niet dat teams die strategie hanteren, mits er geen safety car komt. Tevens denken wij dat het bandenmanagement in Frankrijk cruciaal wordt, zeker met de verwachte middagtemperaturen.'
Verstappen in het voordeel bij safety car
Max Verstappen is naar verluidt in het voordeel, mocht er een safety car zijn. De Nederlander heeft namelijk een extra setje nieuwe medium banden. Beide Ferrari-rijders hebben dat niet, volgens de informatie van Pirelli. Wel heeft Ferrari een nieuw setje softs. Mercedes en Red Bull hebben dus naar verluidt een eventueel voordeel als er een safety car komt in het midden van de race. (Foto: Red Bull Content Pool / Getty Images)
[social-post platform="twitter" id="1142515300744749057"]
Denk jij dat Sebastian Vettel tijdens de GP van Frankrijk beter presteert dan Charles Leclerc? Zet in en krijg 2,90 keer je inzet terug!

Top Headlines

Oudere Top Headlines