Vettel: "Red Bull was hét te kloppen team in Mexico, maar de gaten worden kleiner"
Max Verstappen won de vorige twee edities van de Grand Prix van Mexico nagenoeg onbedreigd, nadat hij in beide gevallen direct bij de start de koppositie over wist te nemen, om die vervolgens niet meer uit te handen te geven. Waar alles voor de zomerstop erop wees dat Red Bull wéér die dominante formatie kon zijn op Mexicaanse bodem, ziet Sebastian Vettel nu kansen voor Ferrari.
"De laatste jaren verging het ons steeds een beetje beter op het Autodromo Hermanos Rodriguez, maar was Red Bull het te kloppen team. Ik denk echter dat de verschillen kleiner worden, dus laten we eens kijken wat er dit jaar te halen valt", zo blikt hij vooruit op de race die komend weekend wordt verreden.
Ferrari is dit seizoen snel gebleken op de rechte stukken en hoewel de ijle lucht op grote hoogte die verschillen in pk's terugdringt, zal Ferrari daar toch licht van profitteren: "Ik denk dat we sowieso de snelste topsnelheden van het seizoen gaan zien op de rechte stukken, wat de bochten des te uitdagender maakt. De ijle lucht zorgt voor sterk verminderde downforce, waardoor we meer zullen glijden en het moeilijker wordt de banden op temperatuur te krijgen en te houden."
Luister hieronder naar de nieuwste F1-podcast van RacingNews365 met Tim Coronel, Joe van Burik en Jeroen van Inkel.
"De laatste jaren verging het ons steeds een beetje beter op het Autodromo Hermanos Rodriguez, maar was Red Bull het te kloppen team. Ik denk echter dat de verschillen kleiner worden, dus laten we eens kijken wat er dit jaar te halen valt", zo blikt hij vooruit op de race die komend weekend wordt verreden.
Ferrari is dit seizoen snel gebleken op de rechte stukken en hoewel de ijle lucht op grote hoogte die verschillen in pk's terugdringt, zal Ferrari daar toch licht van profitteren: "Ik denk dat we sowieso de snelste topsnelheden van het seizoen gaan zien op de rechte stukken, wat de bochten des te uitdagender maakt. De ijle lucht zorgt voor sterk verminderde downforce, waardoor we meer zullen glijden en het moeilijker wordt de banden op temperatuur te krijgen en te houden."
Luister hieronder naar de nieuwste F1-podcast van RacingNews365 met Tim Coronel, Joe van Burik en Jeroen van Inkel.